راهنمای خرید رادیو
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مطلب می خواهیم راجع به خرید رادیو ها صحبت کنم .  در زکمان ها قدیم استفاده از رادیو هخا بسیار رواج داشت و خیلی از افراد به دنبال این دستگاه شگفت انگیز شدند اما با گذشت زمان و ورود تلویزیون و بعد از آن انواع گوشی ها هوشمند بازار دیگر  رفته رفته رادیو ها جایگاه خود را از دست داغدند البته با این حال باز هم عده ای هستند که ازط رایدو ها استفاده می کنند .  مدل هخای مختلف و متنوعی از رایدو هاغ در بازار وجود دارد و همین امر ممکنه انتخاب را برای شما کمی سخت کنید ، اگر این مشکل را دارید جای هیچ نگرانی نیست ما به شما در خرید رادیو ها کمک می کنیم .  در انتخاب و خرید راغدیو ها نکاتی وجود دارد که با استفاده از این نکات می توان بهترین رادیو  را بر اساس نیاز و انتظار خود خریداری کرد . 

منبع تغذیه:

نکته مهم بعدی که باید پس از انتخاب نوع رادیوی خود به آن توجه نمایید، نوع منبع تغذیه ای دستگاه مورد نظرتان است که یا می تواند بصورت مستقیم با اتصال به برق شهری کار کند و یا بصورت شارژی و همچنین استفاده از تعدادی باتری قلمی و غیره برایتان کارایی داشته باشد.

نوع موج دریافتی:

تعداد موج های دریافتی ای که هر رادیو قادر به بازخوانی ان می باشد زیاد است و هر کدام با یکدیگر متفاوت اند اما رایج ترین این موج ها همانFM وAM هستند. هرچه تعداد این موج های دریافتی بیشتر باشد کانال های رادیویی زیاد تری رامی توان در اختیار گرفت.

قابلیت‌ها و امکانات جانبی: حافظه جانبی، امکان ارتقاء، اتصال بلوتوثی، چراغ‌قوه، آنتن تلسکوپی و کابل AUX امکاناتی هستند که می‌توانند روی محصول شما نصب شوند، اگر این امکانات از قبل تعبیه شده باشند، قیمت رادیو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

توان و ظرفیت پخش موسیقی: انواعی از رادیوها این قابلت را دارند که موسیقی را با فرمت‌های مختلف مانند MP3 پخش نمایند و به علاقه‌مندان این امکان را بدهند که علاوه بر رادیو از توان موسیقایی محصول هم لذت ببرند.

ساير قابليت ها

1- امکان نصب کارت حافظه و فلش مموري : در برخي از راديو ها امکان نصب کارت حافظه و فلش مموري وجود دارد.

2- قابليت پخش فايلهاي موزيک و صوتي MP3 : برخي از دستگاه هاي راديو مي توانند با اتصال کارت حافظه و فلش مموري ، فايل هاي صوتي روي آن را پخش کنند.

3- چراغ قوه : برخي از راديو ها داراي چراغ قوه هستند که مي توانيد از آن ها براي روشن کردن محيط استفاده کنيد.

4- بلوتوث : برخي از راديو ها داراي بلوتوث هستند که به به وسيله آن مي توانيد دستگاه هاي مختلف را به راديو متصل کنيد و فايل هاي صوتي موجود بر روي آن ها را از طريق راديو پخش کنيد.

5- کابل AUX : برخي از راديو ها از امکان اتصال کابل AUX جهت انتقال صوت برخوردار هستند.

قيمت

قيمت راديو ها به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله عوامل موثر در قيمت راديو ها مي توان به شرکت سازنده ، منبع تغذيه ، تعداد موج ، ساير قابليت ها و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت راديو ها بين 30 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

پيشنهاد ما اين است که پيش از خريد حتما بودجه خود را مشخص کنيد. چنانچه مي خواهيد در کنار راديو امکانات بيشتري مثل ضبط صوت ، چراغ قوه و ... را داشته باشيد مي توانيد از ضبط صوت های داراي راديو استفاده کنيد.

حمل و نقل‌ و جابجایی آسان

اگر هنوز هم تصمیم دارید که برای خود رادیویی را خریداری نمایید، حتماً در نظر داشته باشید که بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید. این مسئله صرفاً برای رادیوهای‌ بی‌سیم‌ صدق نمی‌کند، زیرا امکان دارد که بخواهید رادیو را‌ از اتاقی به اتاق دیگر ببرید. پس باید در نظر داشته باشید که وزن آن قابل تحمل بوده و جابه‌جایی آن برای شما سخت نباشد.

نوع موج‌رادیو:

رادیوها بر اساس موج به دو نوج دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند.
موج آنالوگ: این مدل‌رادیو دارای یک صفحه مدرج و عقربه می باشد. کنار آن یک غربالک وجود دارد که با چرخاندن آن می توانید فرکانسی که قرار است دریافت نمایید را دریافت کنید.

موج دیجیتال:

این مدل به جای صفحه مدرج دارای صفحه دیجیتالی است که فرکانس دریافتی مورد نظر را با اعداد نمایش می دهد. شما به جای چرخاندن غربالک کنار موج در این مدل می توانید با زدن دکمه فرکانس مورد نظر خود را جستجو نمایید و در برخی مدل ها با زدن اعداد فرکانس مورد جستجو را وارد کنید.

تعداد موج:

رادیوها با تعداد موج های مختلفی برای کاربرد های مختلف تولید می شوند. از تک موج گرفته که فقط قادر به دریافت امواج کوتاه Fm هستند تا چند موج که دارای موج های Am و Mw و Sw می باشند که هر کدام برای استفاده خاصی که در بالا توضیح داده شد طراحی شده اند.

فروشگاه معتبر

از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کالاهای معتبر همیشه توسط فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. بسیاری از شرکت های متفرقه کالاهای اصلی را با همان شکل و قیافه و همان برند تولید می شوند. پس حتما از فروشگاه معتبر خرید کنید تا در صورت تقلبی بودن آن را پس دهید.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: